Іванівська сільська рада

Чернігівського району Чернігівської області

План дій щодо виявлення та реагування на безпекові виклики з урахуванням гендерно чутливих та інклюзивних потреб жінок та дівчат Іванівської сільської територіальної громади (Безпековий план громади) 2025

Дата: 28.03.2025 16:47
Кількість переглядів: 109

План дій щодо виявлення та реагування на безпекові виклики

з урахуванням гендерно чутливих та інклюзивних потреб жінок та дівчат

Іванівської сільської територіальної громади

(Безпековий план громади)

2025

 

 

 

Зміст

 

  1. Вступ

3

  1. Стратегічні орієнтири

6

  1. Опис громади

8

  1. Аналіз поточного безпекового стану громади

9

  1. Стратегічні цілі та завдання

17

  1. Ресурси та фінансування

36

  1. Моніторинг та оцінка

41

  1. Комунікація та залучення громади

45

  1. Важливі аспекти /Прикінцеві положення

46

  1.  Загальна концепція та механізм виконання Плану

52

 

 

1. Вступ

Мета створення плану

Мета створення Плану дій щодо виявлення та реагування на безпекові виклики з урахуванням гендерно чутливих та інклюзивних потреб жінок та дівчат Іванівської сільської територіальної громади (далі - Безпековий план)  полягає в тому, щоб забезпечити комплексний та ефективний підхід до захисту життя, здоров'я та майна мешканців громади в умовах постійних загроз. Цей план має створити чітку систему виявлення потенційних небезпек, розробити алгоритми реагування на них, а також забезпечити координацію дій між усіма залученими сторонами. Кінцевою метою є підвищення рівня безпеки та стійкості громади до будь-яких викликів, включаючи воєнні дії, природні катастрофи та техногенні аварії.

Завдання плану:

  • Проаналізувати поточний безпековий стан громади, в т.ч. на предмет врахування потреб вразливих категорій населення, зокрема потреб жінок та дівчат.
  • Визначити ключові напрямки діяльності у сфері безпеки та скласти план робіт на наступні 5 років.
  • Сформувати систему моніторингу та оцінки ефективності виконання плану.

 

Чому важливий цей документ?

Згідно з результатами дослідження впливу безпекових викликів на дівчат і хлопців, жінок і чоловіків, з урахуванням віку, місця проживання, інших соціальних ознак, за період широкомасштабного вторгнення російської федерації на територію України з 24 лютого 2022 року по 2023 рік, а також інтересів різних соціальних груп населення під час постконфліктного відновлення України проведеного ООН Жінки, в партнерстві з дослідницькою агенцією «Інфо Сапієнс»

  • лише 2% українців отримали правову допомогу після 24 лютого 2022 року. Це ставить під загрозу безпеку громадян, особливо в умовах війни. Більшість людей не можуть захистити свої права, що робить їх вразливими до насильства та дискримінації.  Правову допомогу респонденти отримували найчастіше у приватних юристів, в центрах надання правової допомоги та на телефонних «гарячих лініях».

Показник обізнаності населення з питаннями ідентифікації, запобігання та реагування на потенційні безпекові виклики становить 66% (реагування на обстріли, виклик надзвичайних служб, поводження з потенційно небезпечними предметами). Серед цільових аудиторій найбільш обізнаними є ветерани (88%), волонтери (84%) та ініціативні жіночі групи (77%). Найменш обізнаними є старші люди: 80+ років (28%), 60-79 років (50%), а також роми (48%). Жінки загалом краще обізнані про місцезнаходження найближчого укриття, ніж чоловіки. Натомість жінки гірше за чоловіків знають алгоритм дій під час випадкового виявлення вибухового пристрою та підозрілих речей у людному місці.

Загалом 3% населення знають когось, хто постраждав від сексуального насильства внаслідок воєнного конфлікту. Найбільша частка тих, хто знає про випадки насильства, – серед представниць ініціативних жіночих груп (15%), ветеранів (13%), ВПО (9%) та молоді 16-18 років (8%).

Варто взяти до уваги, що найбільш уразливими ЦА, які найчастіше демонстрували низькі індикатори щодо обізнаності, є:

  • Старші люди (60+ років);
  • Роми;
  • ВПО;
  • Особи з інвалідністю.

Більше третини респондентів (серед населення загалом) не знають алгоритму дій при виявленні підозрілих предметів, а майже кожен п’ятий – у випадку виявлення вибухових пристроїв; кожен п’ятий не знає, де розташоване найближче укриття. Усе це може стати важливим напрямом інформаційних кампаній.

Звернення до поліції є найбільш популярним шляхом вирішення проблем, пов’язаних із СНПК. Однак, оскільки поліція не вирішує проблеми, а радше запобігає гострій фазі, необхідне подальше поширення інформації про альтернативні місця звернень для вирішення проблем або реабілітації (якщо насильство вже відбулося).

Враховувати потреби дівчат та жінок важливо тому що:

Жінки частіше, ніж чоловіки, отримують медичні послуги (зокрема жінки 19- 59 років, наймані та безробітні), освітні послуги (жінки 19-35 років, наймані працівниці), психологічні послуги (жінки 36-59 років, наймані працівниці та багатодітні матері), правову допомогу (жінки 36-59 років, наймані працівниці) та гуманітарну допомогу.

Жінки гірше за чоловіків обізнані щодо алгоритму дій під час випадкового виявлення вибухового пристрою та підозрілих речей у людному місці.

Частка жінок, які вважають, що їхні інтереси враховуються при прийнятті рішень в громаді загалом, а також щодо відновлення області після завершення війни, є нижчою порівняно з чоловіками.

 

 

2. Стратегічні орієнтири

Роль громади у реалізації цього плану: 

Створити безпечне середовище в Іванівській сільській територіальній громаді шляхом координації спільних дій ОМС, громадськості, партнерів та державних органів.

Цінності:

Відповідальність

Іванівська громада усвідомлює свою ключову роль у забезпеченні безпеки кожного мешканця, особливо дівчат та жінок. Це виражається в активному плануванні та впровадженні профілактичних заходів, таких як покращення освітлення вулиць, встановлення систем відеоспостереження та організації регулярних патрулювань. Місцева влада демонструє відповідальність, ефективно використовуючи наявні ресурси, налагоджуючи співпрацю з правоохоронними органами, медичними службами та громадськими організаціями, а також забезпечуючи прозорість у процесі прийняття рішень. Кожен член громади усвідомлює свою особисту відповідальність за безпеку, дотримуючись правил поведінки та своєчасно повідомляючи про потенційні загрози. Особлива увага приділяється створенню безпечних просторів, де дівчата та жінки можуть отримати необхідну підтримку та захист від насильства.

Прозорість

Іванівська громада прагне до максимальної відкритості у питаннях безпеки. Це передбачає регулярне інформування мешканців про поточну ситуацію, плани та заходи, що вживаються. Проводяться публічні зустрічі та консультації, де кожен може висловити свою думку та внести пропозиції. Створюються доступні канали зв'язку, такі як гарячі лінії та онлайн-платформи для швидкого реагування на повідомлення про небезпеку. Дівчата та жінки активно залучаються до процесу прийняття рішень, в т.ч. що стосуються їхньої безпеки, через участь у громадських слуханнях, робочих групах та консультативних радах.

Партнерство

Іванівська громада розуміє, що ефективне забезпечення безпеки можливе лише за умови тісної співпраці з усіма зацікавленими сторонами. Це включає налагодження партнерських відносин з правоохоронними органами, медичними службами, освітніми закладами, громадськими організаціями та бізнесом. Спільні зусилля спрямовуються на розробку та реалізацію комплексних програм, спрямованих на запобігання злочинності, протидію насильству та забезпечення безпеки на дорогах. Особлива увага приділяється залученню дівчат та жінок до партнерських ініціатив, спрямованих на захист їхніх прав та інтересів.

Життя

Іванівська громада ставить у пріоритет збереження життя та здоров'я кожного мешканця, особливо дівчат та жінок. Це означає не лише фізичний захист, але й створення умов для повноцінного та безпечного життя. Громада прагне забезпечити доступ до якісних медичних послуг, створити безпечні простори та запровадити ефективні механізми захисту від насильства. Особлива увага приділяється потребам дівчат та жінок, забезпечуючи їхній доступ до необхідних ресурсів та послуг для захисту їхнього життя та гідності.

 

 

 

3. Опис громади

Іванівська громада, що розташована в Чернігівському районі, відчуває на собі підвищену напругу, викликану близькістю до обласного центру та державного кордону з росією. Така географічна особливість створює ризики, характерні для прифронтових територій, включаючи можливість ракетних обстрілів та повторного наступу ворога. За останніми даними, в громаді проживає 6532 особи, де жінки складають трохи більше половини населення. Також, в громаді проживає 147 внутрішньо переміщена особа.

З метою забезпечення безпеки мешканців, місцева влада активно працює над створенням надійних укриттів, налагодженням системи оповіщення та проведенням тренінгів з цивільного захисту. Окрему увагу приділяють медичній та психологічній допомозі тим, хто постраждав від війни. Крім того, в умовах інформаційної війни, громада протидіє поширенню неправдивої інформації та захищає свої цифрові ресурси від кібератак.

Іванівська громада, що займає територію площею 413,7 тисяч квадратних кілометрів, об'єднує 17 сіл. Внаслідок збройної агресії рф пошкоджень зазнали  1860 житлових будинків, 226 з них зруйновано повністю. Станом на 01.03.2024 відновлено 1322 приватні оселі громадян.

 

 

 

 

 

 

 

4. Аналіз поточного безпекового стану громади

Перш ніж запроваджувати будь-яке планування необхідно проаналізувати поточний стан системи виявлення та протидії небезпечним явищам в громаді.

Загрози, які впливають на громаду за наступними напрямками:

Фізична загроза:

  • Збройна агресія російської федерації та її союзників (ракетні та артилерійські обстріли; мінування територій; бойові дії поблизу населених пунктів; виведення з ладу критичної інфраструктури).
  • Надзвичайні ситуації техногенного характеру (аварії на промислових підприємствах; витік небезпечних речовин; аварії на транспорті; забруднення водойм; забруднення посівних земель).
  • Надзвичайні ситуації природнього характеру (повені; лісові пожежі; польові пожежі; зсуви ґрунту; буревії; снігопади тощо).
  • Кримінальні злочини (вбивства; збройні напади; грабежі; сексуальне насильство; насильство над дітьми; насильство над літніми людьми; насильство за ознакою статі).
  • Природні та урбаністичні особливості громади (наявність на території громади доріг з інтенсивним рухом, місць роботи великогабаритного транспорту, ущелин, ярів, крутих берегів, які можуть нести загрозу життю здоров’ю та майну жителів громади).

Соціальна загроза:

  • Економічні проблеми (безробіття; зниження рівня життя; зменшення числа працівників; зниження чисельності населення).
  • Медичні проблеми (епідемії, нефункціонування чи недоступність медичних закладів; недоступність чи відсутність ліків).
  • Дискримінаційні процеси в суспільстві (соціальна нерівність; гендерно зумовлене насильство; булінг, мобінг, цькування певних соціальних чи національних груп; конфлікти між соціальними групами; ізоляція людей з інвалідністю та маломобільних груп населення; ізоляція осіб пенсійного віку; ізоляція та самоізоляція внутрішньо переміщених осіб; ізоляція та самоізоляція ветеранів, колишніх полонених, сімей загиблих, сімей зниклих безвісті, сімей полонених, сімей військовослужбовців, які несуть службу на передовій).
  • Освітні загрози (недоступність шкіл логістично чи через військові дії; недоступність якісної освіти; вплив війни на освітній процес; зниження здатності молоді до освіти через стрес та психологічний стан; освітні втрати; зниження кількості вчителів).
  • Психологічні проблеми (недіагностовані психологічні наслідки окупації та активних бойових дій 2022 року; стрес та психологічні розлади, пов’язані з ним; відсутність доступу до якісної і постійної психологічної допомоги; передача травми новим поколінням).

Інформаційно-цифрові загрози:

  • Дезінформація та пропаганда (фейкові новини; інформаційні операції ворога; маніпуляція громадською думкою; примус до вчинення незаконних дій через маніпуляцію).
  • Кіберзлочинність (злам баз даних та життєво важливих систем; крадіжка персональних даних; кібератаки на критичну інфраструктуру; ігрова залежність; булінг в соціальних мережах; витік персональних даних; використання персональних даних в злочинних цілях; збір та використання персональних даних без згоди).

Кожна громада України так чи інакше стикається із більшістю цих загроз, але неможливо вирішити всі проблеми одночасно.

Робочою групою на наступні 5 років було визначено наступні виклики, які стоять перед Іванівською громадою в сфері загальної безпеки жителів громади та осіб, які перебувають на її території.

 

Виклики, що є найбільш актуальними для Іванівської громади

Фізичні загрози:

  • Безпека на дорогах.
  • Пожежі.
  • Бездомні тварини, собаки на самовигулі.
  • Збільшення кількості випадків появи диких тварин в населених пунктах.
  • Низька доступність до екстренних служб (якість роботи поліції в громаді, аварійні служби електромереж).
  • Сильні вітри.
  • Забруднення річок.
  • Заміновані території громади
  • Наслідки ракетних та дронових атак ворога
  • Стихійні сміттєзвалища.
  • Підтоплення територій .
  • Доступність і якість води.
  • Загроза відновлення бойових дій на території громади.

Соціальні загрози:

  • Незайняті діти та підлітки.
  • Низька якість і рівень доступності медицини.
  • Епідемії: зараження водойм, наявність необстежених водойм, хворі тварини, кліщі, грип / ковід / вакцинація /антивакцинація.
  • Дефіцит кадрів.
  • Низька проінформованість населення щодо діючої системи протидії булінгу, мобінгу, гендерно зумовленому насильству.
  • Стан психологічного та ментального здоров’я населення громади та працівників ОМС;
  • Ускладнена логістика для маломобільних груп.

Інформаційно-цифрові загрози:

  • Стимулювання жителів діяти проти держави шляхом маніпуляцій в мережі Інтернет.
  • Слабка обізнаність населення: щодо законів, правил безпечної поведінки, заходів забезпечення власної та колективної безпеки, знань та навичок необхідних для самопорятунку та порятунку ближнього; щодо сімейного насильства, гендерно зумовленого насильства, шляхів його попередження та протидії.

Виклики загального характеру:

  • Нерозвинена співпраця між громадами, в т.ч. і з безпекових питань.

 

Робочою групою було проведено SWOT-аналіз поточного стану громади у сфері безпеки:

S (strengths) — сильні сторони

W (weaknesses) — слабкі сторони

  • Об’єднана громада (сільська рада, ЦНАП, старостати, соц. служба).
  • Місцева пожежна команда (пожежні машини, команда 5 працівників, обладнання, облаштоване приміщення для особового складу та техніки).
  • Медицина (2 амбулаторії, ФАПи, обладнання, транспорт, прийом сімейних лікарів один раз на місяць в селах без ФАПів).
  • Освіта (дошкільна-садочок із укриттям, три ліцеї, одна філія - всі з облаштованими укриттями).
  • Дільничий інспектор поліції, який працює.
  • Шість населених пунктів обладнані гучномовцями.
  • Відеоспостереження (Іванівка: ліцей, амбулаторія, ЦНАП, Місцева пожежна команда; Количівка: ліцей; Слобода: клуб; Анисів: ліцей; камери на автомобільних дорогах загального користування державного значення).
  • Відкрито молодіжні центри (Іванівка, Слобода, Анисів),  арткімнати (Количівка, Іванівка, Красне, Слобода).
  • Створено ветеранський простір (працює фахівець із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб, приміщення в процесі ремонту).
  • Соціальний транспорт для незахищених верств населення  згідно з Програмою надання транспортних послуг жителям Іванівської сільської ради  Чернігівського району Чернігівської області на 2025-2027 роки).
  • Сортування сміття (баки в усіх селах громади).
  • Імідж громади.
  • На території громади працює три АЗС.
  • Транспортна розвʼязка.
  • Залізниця (Анисів-Количівка).
  • Наявність продуктових магазинів.
  • Укрпошта (Іванівка-стаціонарна, інші села громади-пересувне обслуговування; мобільний ЦНАП).
  • Відділення Нової пошти (Іванівка, Количівка).
  • Водопровід с. Піски.
  • Наявні криниці, які перебувають в комунальній власності в 10-ти населених пунктах.
  • Три стадіони, сімнадцять спортивних та дитячих майданчиків.
  • Працює КП Іванівське, наявне обладнання: трактори, навантажувач, вишка, сміттєвоз, екскаватор, самоскид, віткоподрібнювач, снігоприбирач.
  • Діє сім ГО, які займаються проєктами безпеки.
  • На території громади діють волонтерські обʼєднання.
  • На території громади діють чотири групи самодопомоги.
  • Здійснено відновлення після окупації (с. Ягідне, приватні будинки по громаді та об’єкти інфраструктури).
  • Працюють служби розмінування.
  • Працюють аграрні підприємства та фермерські господарства.
  • Діють приватні підприємства та ФОПи.
  • Проводяться навчальні заходи з домедичної допомоги (залучено до 500 осіб).
  • Проводиться перша психологічна допомога (залучено до 500 осіб).
  • Проводяться навчальні заходи з мінної безпеки (до 350 осіб).
  • Проводяться навчальні заходи з кібербезпеки (110 осіб).
  • Адміністративні приміщення обладнані вогнегасниками.
  • Наявні паливні генератори (сільська рада, будинки культури, школи, старостати).
  • Наявні зарядні станції в навчальних закладах.
  • Наявні сонячні панелі (Анисівський ліцей, ЦНАП, с. Ягідне).
  • Наявна мережа вуличного освітлення.
  • Проводяться навчальні заходи із запобігання ГЗН (500-1000 осіб).
  • На території громади діють міжнародні та всеукраїнські фонди
  • Ведеться робота з особами з інвалідністю (гуманітарна допомога від партнерів, юридична допомога.
  • Деякі будівлі облаштовані пандусами: приміщення сільської ради, заклади загальної середньої освіти.
  • Наявність інтернету (Старлінк) в с. Слобода, ЦНАП в с. Іванівка. Забезпечення оптоволоконним інтернетом тринадцять сіл громади.
  • Наявні пункти незламності (в ліцеях і пʼяти старостатах, а також в адміністрації місцевої пожежної команди).
  • На території громади діють зооволонтери
  • Проводиться вакцинація диких тварин.
  • Розміновано 80 відсотків орних земель.
  • В громаді створено групи реагування на ГЗН (Програма роботи з кривдниками).
  • В громаді наявна програма комплексного відновлення території Іванівської сільської територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області.
  • В громаді наявнаСтратегія розвитку Іванівської сільської об‘єднаної територіальної громади Чернігівської області до 2025 року
  • В громаді наявна Цифровий амбасадор
  • Дорога загального користування міжнародного значення М01, Є95.
  • Через територію громади проходить залізниця
  • Великі відстані між селами, неналежна логістика між населеними пунктами громади.
  • Потребує реконструкції та модернізації водопровід в с. Піски,
  • Не всі вуличні колодязі перебувають у комунальній власності.
  • Недостатній стратегічний запас (їжа, вода, ліки)
  • Одне місце зберігання запасів на всю громаду.
  • Відсутність публічних укриттів.
  • Медичні послуги: ФАПи не опалюються, амбулаторії недостатньо оснащені, відсутність вузькопрофільних спеціалістів,
  • Недостатня кількість транспорту для евакуації.
  • Низька якість дорожнього покриття або повна його відсутність.
  • Один дільничий інспектор на дві громади.
  • Не в усіх селах громади встановлені гучномовці.
  • До діючих систем сповіщення не підключено ДСНС.
  • Необізнаність населення: безпекові дії, процедури, програми.
  • Відсутність інформації та картування потреб для маломобільних осіб,
  • Відсутність достатньої кількості спецтранспорту для маломобільних осіб
  • Відсутнє освітлення доріг.
  • Відсутній поліцейський офіцер громади, але наявне приміщення та транспорт.
  • Велика популяція бродячих та диких тварин.
  • Халатне ставлення власників до домашніх тварин.
  • Пункти незламності відсутні в віддалених селах.
  • Відсутність роботи з соціально ризиковими групами (алко- і наркозалежні, соц. хвороби).
  • Зменшення населення громади.
  • Відсутність геріатричного догляду (одинокі, люди похилого віку).
  • Недостатня кількість закладів дошкільної освіти.
  • Наявний заклад дошкільної освіти, який заповнений не на повну потужність через проблеми в логістиці
  • Недостатня кількість систем відеоспостереження.
  • Відсутність камер фіксацій порушень правил дорожнього руху.
  • Відсутність якісної питної води
  • Відсутність станцій знезалізнення води.
  • Відсутність пожежних гідрантів і ємностей для запасу води.
  • Відсутність облаштованих зупинок.
  • Відсутність підземних та наземних пішохідних переходів через автомобільні дороги загального користування міжнародного значення.
  • Необстежені та необлаштовані водойми для плавання та відпочинку.
  • Недостатня кількість зон відпочинку та дитячих майданчиків.
  • Не вся територія громади розмінована.
  • Недостатня кількість АЗС, незручне розташування наявних для багатьох сіл громади.
  • Недостатня кількість стаціонарних поштових відділень.
  • Відсутність гуртожитків для працівників, МТП, житла для ВПО.
  • Не проводиться облік житлових будівель, на які не заявлена спадщина.
  • Стихійні сміттєзвалища.
  • Не розроблені торф'яні родовища.
  • Закинуті будівлі.
  • Низька народжуваність.
  • Відсутність робочих місць
  • Низька заробітна плата.
  • Розорювання лугів,
  • Підвищена кислотність та виснаження грунтів.
  • Проникнення хімічник сполук із добрив у водну систему громади
  • Місця поховань в центрі населених пунктів.
  • Ризик підтоплення територій.
  • Щільна забудова в населених пунктах.
  • Близкість до ворожих країн (РФ, РБ).
  • Відсутність добровільних пожежних дружин в селах.
  • Байдужість населення до питань безпеки.
  • Стереотипи (до жінок, ветеранів та їх родин).
  • Відсутність, низький рівень безбарʼєрності.
  • Відсутність ветеранської організації.
  • Хімічне підприємство.
  • Мобільний звʼязок та інтернет (погане покриття через недостатнє обладнання вишок мобільних операторів).
  • Паління трави (загроза пожеж).
  • Загроза влучень шахедів та балістики.
  • Недостатній рівень співпраці поліції з громадою (хибні виклики, які провокують не завжди вчасні реагування поліції на виклики, які дійсно потребують термінового втручання).
  • Недостатня співпраця з місцевим бізнесом (небажання місцевих дрібних аграріїв реєструватись, як платників податків, в підсумку недоотримання місцевого бюджету).

O (opportunities) — можливості

T (threats) — загрози

  • Співпраця з сусідніми територіальними громадами (за згодою);
  • Співпраця з волонтерами, громадськими організаціями та фондами;
  • Залучення місцевих активістів;
  • Залучення інвестицій;
  • Укрупнення (поглинання громад);
  • Дія «Асоціація міст України»;
  • Петиції, інструменти партисипації;
  • Звернення до депутатів обласної ради, Верховної Ради України;
  • Виявлення фахівців для участі в створенні безпекової ситуації в громаді;
  • Співпраця з приватними перевізниками;
  • Резервний фонд громади (матеріальний, фінансовий).
  • Війна;
  • Падіння збитих дронів, ракет тощо в населених пунктах громади;
  • Замінована територія;
  • Відсутність шляхів евакуації внаслідок знищення мостів;
  • Загроза обстрілів стратегічних об’єктів на території громади;
  • Можливість наступу агресора та окупація населених пунктів;
  • Інформаційні загрози.

 

 

 

5. Стратегічні цілі та завдання

Цей розділ визначає ключові напрямки розвитку Іванівської громади на найближчі роки. Він окреслює стратегічні цілі, які ми прагнемо досягти, та конкретні завдання, що допоможуть нам втілити ці цілі в життя у сфері безпеки

Робочою групою було визначено наступні Стратегічні напрями та цілі на наступні 5 років

Стратегічний напрям

 Стратегічні цілі

Створення безпечного середовища на дорогах громади

Ремонт дорожнього покриття в селах громади.

Встановлення камер відеоспостереження.

Ремонт доріг між населеними пунктами громади відповідно до ДБН.

Організація логістики між селами громади.

Вивчення актуальності  додаткових доріг (“Дорога життя” - с. Анисів - смт Куликівка, с. Слобода - с. Лукашівка з метою їх облаштування).

Просвітницько-інформаційна робота по безпеці на дорогах в селах громади (лекції, тренінг з роздатковим матеріалом (наліпки, жилети, і т.д).

Облаштування велопарковок в селах громади (біля ліцеїв, ЦНАПу, с/р, амбулаторії, ФАПів і т.д)

Облаштування дорожньої розмітки та встановлення дорожніх знаків.

Проведення навчань з велосипедистами щодо дотримання правил безпеки дорожнього руху.

Облаштування додаткових доріг після дослідження їх актуальності.

Встановлення камер фіксації швидкості автомобілів.

Придбання спеціальної техніки для ямкового ремонту доріг

Проведення моніторингу стану доріг та визначення пріоритетності для створення безпечного середовища для дітей громади

Облаштування підземних переходів на автомобільній дорозі загального користування міжнародного значення.

Встановлення освітлення на зупинках і пішохідних переходах.

Облаштування безпечних зупинок громадського транспорту.

Проведення інформаційно-просвітницької кампанії про необхідність використання світловідбивних елементів (жилети, наліпки і т.д).

Облаштування тротуарів біля ліцеїв, садочків, лікарень, ЦНАПу, соц.служб, с/р та старостатів.

Облаштування бордюрів на дорогах в селах.

Облаштування вуличного освітлення в населених пунктах громади.

Облаштувати велосипедні доріжки в селах громади.

Облаштувати місця для самостійного ремонту велосипедів в селах громади.

Облаштування місця на альтернативній енергії для зарядки електротранспорту.

Створення зелених парковок для транспорту.

Встановлення відбійників по вулицях в селах громади

Створення середовища для самореалізації і розвитку молоді громади

 

Створення нових ГО в менш активних населених пунктах громади (с. Піски, с. Лукашівка, с. Ладинка).

Дослідження потреби у створенні молодіжних осередків у селах громади.

Призначення  відповідальної особи за молодіжну політику в громаді та провести навчання.

Проведення тренінгів з менеджменту соціальних проєктів у сфері громадської безпеки та соціальної згуртованості (села Іванівка, Красне, Количівка, Слобода, Анисів).

Підтримка місцевих ГО

Організація зустрічі з населенням менш активних населених пунктів для передачі досвіду

Забезпечення навчання людей відповідальних за Молодіжну Політику в громаді.

Проведення інформаційної кампанії для молоді, дітей та підлітків щодо створення молодіжних осередків.

Створення молодіжних осередків, центрів, клубів по інтересах, кімнат, коворкінгів відповідно дослідження.

Створення системи попередження та протидії стихійним лихам, аваріям і наслідкам війни

Інформаційна компанія про наслідки паління сухої трави.

Створення груп евакуації в кожному селі.

Моніторинг наявних зелених насаджень (дерева), які становлять небезпеку для ліній електропередач, будинків  і т.д

Навчання населення алгоритмам дій при НС і бойових діях.

Проведення навчання для 100% працівників ОМС, культури, освіти щодо порядку надання домедичної допомоги і вміння реагувати при НС

Комунікація з ОБЛЕНЕРГО.

Проведення видалення дерев, які є аварійними і наражають населення на небезпеку.

Проведення інформаційної кампанії щодо важливості наявності вогнегасників, засобів тушіння пожеж і вміння користуватися ними.

Інформування населення про мінно-вибухову небезпеку.

Ревізія електромереж у громаді.

Забезпечення інформування про стихійні лиха.

Забезпечення доступного під'їзду до води.

Організація засобів тушіння пожеж (Щити, гідранти, бочки з водою).

Створення осередків добровільних пожежних дружин.

Створення системи попередження про НС.

Створення груп швидкого реагування.[4]

Проведення навчання населення з домедичної та першої психологічної допомоги, а також вміння реагування на НС

Забезпечення доступу до якісної води у всіх селах громади.

 

Проведення моніторингу стану води в селах громади з метою визначення пріоритетності робіт (колодязі, озера, скважини).

Будівництво (буріння) артезіанських свердловин в селах громади (Анисів, Іванівка, Красне, Слобода, Количівка).

Реконструкція колодязів, які знаходяться в комунальній власності громади.

Встановлення фільтрів для очищення та знезалізнення води в комунальних установах.

Проведення перевірки стану питної води в приватних домогосподарствах.

Встановлення станції знезалізнення води.

Модернізація та реконструкція водопроводів (с. Піски, с. Підгірне).

Придбання ємностей для зберігання питної води на випадок НС.

Інформаційна кампанія щодо встановлення фільтрів води.

Налагодження щорічної перевірки якості питної води в кожному селі громади.

Прийняття в комунальну власність громади безхозні колодязі.

Щорічна перевірка стану комунальних джерел водопостачання.

Інформаційна кампанія щодо контролю якості води в приватних домогосподарствах.

Забезпечення доступної медицини у всіх селах громади.

 

 

Вирішення проблеми опалення в амбулаторії в с. Слобода для комфортного обслуговування пацієнтів.

Інформаційна кампанія щодо профілактики серцево-судинних захворювань.

Інформаційна кампанія щодо ведення здорового способу життя із залученням відповідних спеціалістів.

Ремонт та облаштування приміщення в с. Лукашівка під медичну кімнату.

Облаштування медичного кабінету в с. Красне для надання якісних медичних послуг.

Проведення анонімного тестування на виявлення соціально-небезпечних захворювань.

Облаштування медичного кабінету в с. Лукашівка для медичних послуг (меблі, вода, сейф для медикаментів).[1]

Організація мобільних пересувних аптек для сіл, в яких відсутні ФАПи.

На рівні ОМС заключення договорів з вузько профільними лікарями на предмет надання систематичних послуг.

Забезпечення доїзду вузьоко профільних спеціалістів до місця надання послуг.

Система попередження ГЗН та булінгу.

Соціальний супровід для дітей, постраждалих від булінгу

Робота зі стереотипами щодо ГЗН.

Навчання представників ОМС, культури, освіти, ОГС, груп швидкого реагування.

Аудит закладів загальної середньої освіти щодо булінгу.

Створення осередків для постраждалих від ГЗН.

Комунікація з соціальними службами.

Соціальний супровід для сімей, постраждалих від ГЗН.

Комунікація з поліцією щодо ГЗН.

Передбачення альтернативного інформування протидії ГЗН і булінгу.

Робота зі стереотипами щодо військових.

Організація юридичної допомоги постраждалим від ГЗН.

Організація психологічної допомоги постраждалим від ГЗН.

Інформування населення щодо булінгу.

Інформування населення щодо ГЗН.

 

Розподіл Цілей та задач по роках

1  Р І К

2  Р І К

3  Р І К

4  Р І К

5  Р І К

Посилити соціальний супровід для дітей, постраждалих від булінгу

Освітня робота зі стереотипами щодо ГЗН на постійній основі

Навчання представників ОМС, сфери культури, освіти, ОГС, груп швидкого реагування щодо ГЗН на постійній основі

Посилена комунікація з соціальними службами щодо ГЗН та булінгу

Соціальний супровід для сімей постраждалих від ГЗН.

Комунікація з поліцією щодо посилення роботи з ГЗН.

Створити систему альтернативного інформування та протидії ГЗН і булінгу.

Освітня робота зі стереотипами щодо військових на постійній основі

Організувати психологічну допомогу постраждалим від ГЗН.

Інформування населення щодо булінгу на постійній основі

Інформування населення щодо ГЗН на постійній основі

Інформаційна кампанія щодо профілактики серцево-судинних захворювань на постійній основі

Інформаційна кампанія щодо ведення здорового способу життя із залученням відповідних спеціалістів на постійній основі

Проведення анонімного тестування на виявлення соціально-небезпечних захворювань на постійній основі

Запровадити щорічний моніторинг стану води в селах громади з метою визначення пріоритетності робіт (колодязі, озера, скважини).

Встановлення фільтрів для очищення та знезалізнення води в комунальних установах.

Придбання ємностей для зберігання питної води на випадок НС.

Інформаційна кампанія щодо встановлення фільтрів води на постійній основі

Налагодження щорічної перевірки якості питної води в кожному селі громади.

Прийняти в комунальну власність громади безхозні колодязі.

Запровадити щорічну перевірку стану комунальних джерел водопостачання.

Інформаційна кампанія щодо контролю якості води в приватних домогосподарствах на постійній основі

Дослідження потреби у створенні молодіжних осередків у селах громади.

Призначити відповідальних людей за молодіжну політику в громаді.

Проведення тренінгів з менеджменту соціальних проєктів у сфері громадської безпеки та соціальної згуртованості

Підтримка діючих місцевих  ГО

Організувати зустріч з населенням менш активних населених пунктів і поділитись з ними досвідом.

Провести інформаційну компанію для молоді, дітей та підлітків щодо створення молодіжних осередків.

Інформаційна компанія про наслідки паління сухої трави на постійній основі

Навчити населення алгоритмам дій при НС і бойових діях на постійній основі

Проведення навчань для працівників ОМС, закладів культури та освіти щодо правил надання домедичної допомоги та  реагування при НС  на постійній основі

Комунікації з ОБЛЕНЕРГО щодо відновлення електромереж

Інформаційна кампанія щодо щодо важливості наявності вогнегасників, засобів тушіння пожеж і вміння користуватися ними на постійній основі

Інформування населення про мінно-вибухову небезпеку на постійній основі

Проведення навчання населення з домедичної та першої психологічної допомоги, а також вміння реагування на НС на постійній основі

Ремонт дорожнього покриття в селах громади.

Вивчення актуальності  додаткових доріг (“Дорога життя” - с. Анисів - смт Куликівка, с. Слобода - с. Лукашівка з метою їх облаштування).

Проведення просвітницько-інформаційної роботи по безпеці на дорогах в селах громади (лекції, тренінг з роздатковим матеріалом (наліпки, жилети, і т.д.)

Проведення навчань з велосипедистами щодо дотримання правил безпеки дорожнього руху.

Проведення моніторингу стану доріг та визначення пріоритетності для створення безпечного середовища дружнього до громадян

Проведення інформаційно-просвітницької кампанії про необхідність використання світловідбивних елементів (жилети, наліпки і т.д).

Облаштування вуличного освітлення в населених пунктах громади.(постійно)

Провести видалення дерев, що є аварійними і наражають населення на небезпеку. (щорічно)

Аудит ЗЗСО щодо булінгу.

Організувати юридичну допомогу постраждалим від ГЗН

Вирішити проблему опалення в амбулаторії в с. Слобода для комфортного обслуговування пацієнтів.

Організувати мобільні пересувні аптеки для сіл, в яких відсутні ФАПи.

На рівні ОМС заключити договори з вузькопрофільними лікарями на предмет надання систематичних послуг

Забезпечити підʼїзд вузьокопрофільних спеціалістів до місця надання послуг.

Будівництво (буріння) артезіанських свердловин в селах громади (Анисів, Іванівка).

Реконструкція колодязів, що знаходяться в комунальній власності громади.

Провести перевірку стану питної води в приватних домогосподарствах.

Посприяти створенню нових ГО в менш активних населених пунктах громади (с. Піски, с. Лукашівка, с. Ладинка).

Забезпечити навчання осіб відповідальних за Молодіжну Політику в громадів.

Провести моніторинг зелених насаджень (аварійних дерев), що становлять небезпеку для е/п, будинків  іт.д

Створення системи попередження про НС.

Забезпечення доступного під'їзду до води.

Організувати засоби тушіння пожеж (щити, гідранти, бочки з водою).

Створення груп евакуації в кожному селі.

Облаштувати велосипедні доріжки в селах громади.

Облаштувати місця для самостійного ремонту велосипедів в селах громади.

Облаштування дорожньої розмітки та встановлення дорожніх знаків.

Облаштування велопарковок в селах громади (біля ліцеїв, ЦНАПу, с/р, амбулаторії, ФАПів і т.д.)

 

 

Створення осередків для постраждалих від ГЗН.

Відремонтувати приміщення в с. Лукашівка під медичну кімнату.

Облаштування медичного кабінету в с. Красне для надання якісних медичних послуг.

Будівництво (буріння) артезіанських свердловин в селах громади (Красне).

Встановлення станції знезалізнення води.

Модернізація та реконструкція  водопроводів (с. Піски).

Ініціювати створення молодіжних осередків, центрів, клубів по інтересах, кімнат, коворкінгів відповідно до дослідження.

Забезпечити навчання осіб  відповідальних за Молодіжну Політику в громаді.

Створення груп швидкого реагування.

Забезпечення інформування про стихійні лиха.

Моніторинг щодо виявлення пошкоджених мереж та мереж, які заросли деревами та кущами.

Облаштування місця на альтернативній енергії для зарядки електротранспорту.

Створення зелених парковок для транспорту.

Облаштування тротуарів біля ліцеїв та садочків, амбулаторій та ФАПів, ЦНАПу, соц.служб, с/р та старостатів.

Придбання спеціальної техніки для ямкового ремонту доріг (за кошти меценатів).

Організація логістики між селами громади.

 

Облаштування медичного кабінету в с. Лукашівка для медичних послуг (меблі, вода, сейф для медикаментів).

Будівництво (буріння) артезіанських свердловин в селах громади (Слобода).

Забезпечити навчання осіб відповідальних за Молодіжну Політику в громадів.

Встановлення відбійників по вулицях в селах громади

Встановлення камер фіксації швидкості автомобілів.

Встановлення камер відеоспостереження (щорічно)

Ремонт доріг між населеними пунктами громади відповідно до ДБН.

 

 

 

Будівництво (буріння) артезіанських свердловин в селах громади (Количівка).

Забезпечити навчання осіб відповідальних за Молодіжну Політику в громадів.

Створення осередків добровільних пожежних дружин.

Облаштування бордюрів на дорогах в селах.

Встановлення освітлення на зупинках і пішохідних переходах.

Облаштування безпечних зупинок громадського транспорту.

Облаштування підземних переходів на автомобільній дорозі міжнародного значення.

Облаштування додаткових доріг після дослідження їх актуальності

 

 

Операційний план на 2025 рік викладено у додатку 1

 

6. Ресурси та фінансування

Ефективна реалізація Безпекового плану громади вимагає чіткого визначення необхідних ресурсів та стабільного фінансування. Цей розділ детально описує джерела фінансування, матеріально-технічне забезпечення та людські ресурси, необхідні для успішного впровадження заходів з безпеки. Ми розглянемо як внутрішні можливості громади, так і шляхи залучення зовнішньої допомоги, щоб забезпечити стійке та комплексне реагування на безпекові виклики.

Реалізація Безпекового плану громади вимагає залучення різноманітних джерел фінансування для забезпечення його ефективного впровадження.

 

Основними джерелами є:

Місцевий бюджет:

  • Фінансування з місцевого бюджету є ключовим для забезпечення базових потреб Безпекового плану громади. Це включає витрати на організацію системи оповіщення, облаштування укриттів, проведення навчань з цивільного захисту та підтримку місцевих безпекових ініціатив. Станом на 01.03.2025 в затвердженому бюджеті громади на 2025 рік не закладено коштів на фінансування безпекових заходів.
  • Керівництво громади планує на 2026-2030 роки закласти в місцевому бюджеті окремі статті видатків на фінансування реалізації заходів з безпеки, а також забезпечити прозорість та ефективність використання цих коштів.

Гранти/допомога меценатів:

  • Керівництво громади планує активно шукати та подавати заявки на гранти, що відповідають пріоритетам Безпекового плану громади, такі як: проєкти з цивільного захисту, гуманітарної допомоги, психологічної підтримки та відновлення інфраструктури.
  • Керівництво громади планує активно залучати гранти від українських фондів, які зараз активно фінансують різні безпекові проєкти.
  • Керівництво громади планує залучати до пошуку фінансування заходів Безпекового плану місцеві та обласні громадські організації, ініціювати та стимулювати співпрацю між НДО та ОМС громади.

Спонсорська допомога:

  • Керівництво громади ініціюватиме залучення спонсорської допомоги від місцевих підприємців, організацій та приватних осіб шляхом створення умов, які б зацікавили спонсорів долучатися до виконання цього Безпекового плану.
  • Керівництво громади планує створити прозору та ефективну систему залучення спонсорської допомоги, а також забезпечити публічне визнання внеску спонсорів.

Розвиток партнерства між громадами:

  • Керівництво громади усвідомлює, що встановлення партнерських відносин з іншими громадами, як в Україні, так і за кордоном, може відкрити доступ до додаткових ресурсів та позитивного досвіду.
  • Керівництво громади планує налагоджувати партнерства з іншими громадами Чернігівської області та громадами інших областей України, що можуть включати обмін найкращими практиками, спільну реалізацію проєктів, а також залучення фінансової та матеріальної допомоги.
  • Керівництво громади планує активне налагодження контактів з громадами країн Європейського союзу, що дасть можливість залучити додаткові кошти та сприятиме обміну досвідом.

 

Для ефективного залучення фінансування планується:

  • Розробити детальний бюджет Безпекового плану громади з чітким обґрунтуванням необхідних витрат.
  • Створити команду, відповідальну за пошук та залучення фінансування та реалізацію Безпекового плану громади.
  • Налагодити партнерські відносини з потенційними донорами та спонсорами.
  • Забезпечити прозорість та звітність щодо використання фінансових ресурсів.

Залучення різноманітних джерел фінансування дозволить забезпечити стабільне та ефективне впровадження Безпекового плану громади, а також підвищити рівень безпеки та стійкості Іванівської сільської територіальної громади.

 

Ефективний розподіл ресурсів є ключовим фактором успішної реалізації Безпекового плану громади та забезпечення безпеки мешканців Іванівської сільської територіальної громади, зокрема жінок та дівчат

 

Основні етапи ефективного розподілу ресурсів:

Інвентаризація ресурсів:

  • Проведення детальної інвентаризації всіх наявних ресурсів, включаючи матеріальні (транспорт, обладнання, медичні засоби), фінансові та людські ресурси.
  • Визначення стану та придатності кожного ресурсу для використання в надзвичайних ситуаціях.

Пріоритезація потреб:

  • Визначення пріоритетних потреб громади у забезпеченні безпеки, враховуючи потенційні загрози та ризики.
  • Розподіл ресурсів відповідно до пріоритетів, забезпечуючи їх спрямування на найбільш важливі напрямки.

Оптимізація використання:

  • Розробка та впровадження ефективних механізмів використання наявних ресурсів, уникаючи дублювання та невиправданих витрат.
  • Забезпечення координації між різними службами та організаціями для ефективного спільного використання ресурсів.

Залучення громади:

  • Активне залучення мешканців громади до процесу розподілу та використання ресурсів, враховуючи їхні потреби та пропозиції.
  • Сприяння розвитку волонтерського руху та громадських ініціатив у сфері безпеки.

Підвищення кваліфікації:

  • Організація та проведення навчань і тренінгів для підвищення кваліфікації персоналу, відповідального за використання ресурсів у надзвичайних ситуаціях.
  • Забезпечення постійного оновлення знань та навичок з питань безпеки.

 

На  реалізацію Плану  для пошуку зовнішніх ресурсів (людських, грошових та матеріальних) робочою групою були визначені стейкхолдери Іванівської сільської територіальної громади:

  1. Люди (спеціалісти, волонтери).
  2. Працівники органів місцевого самоврядування та їх структурних підрозділів;
  3. Інвестори;
  4. Місцеві підприємці, ФОПи;
  5. Міжнародні фонди;
  6. Жителі сусідніх територіальних громад;
  7. Внутрішньо переміщені особи;
  8. Обласна військова адміністрація;
  9. Батьки дітей;
  10.  Жінки та дівчата;
  11.  Люди з інвалідністю;
  12.  Фахові спеціалісти;
  13.  Працівники екстрених служб;
  14.  Потенційні мешканці

 

Фонди, з якими співпрацює Іванівська територіальна громада:

  • Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні
  • Фонд «Партнерство за  сильну  Україну»;
  • Громадська організація «Всеукраїнська організація «Хаусінг Юкрейн»;
  • Суспільне товариство «Людина в біді» (Чеська Республіка)»;
  • Благодійна організація «Благодійний фонд  «ХЕЛП Україна»;
  • Громадська організація «РІПЕР ТУГЕЗЕР»;
  • Благодійна організація  «Благодійний фонд «НЬЮ ВЕЙ»;
  • Фонд Арча Нова(Arch Nova);
  • Фонд Mediar;
  • Норвезька рада в справах біженців (NRC);
  • Данська рада у справах біженців (DRC);
  • Благодійна організація «Благодійний фонд «ROKADA»;
  • Фонд ACTED;
  • Міжнародний Комітет Червоного Хреста;
  • Благодійна організація «Міжнародний благодійний фонд «SavEd»;
  • Фонд Finn Church Aid;
  • Фонд Міжнародна організація з міграції;
  • Програма дій та реагування територіальних громад на надзвичайні ситуації (CLEAR);
  • Благодійна організація «Благодійний фонд «Патріот ЮА»;
  • Благодійна організація Stichtihg MYZwolle;
  • Відокремлений підрозділ «Глобал Емердженсі Реліф, Рекавері енд Реконстракшн» в Україні;
  • Фонд  Східна Європа,  Програма EGAP;
  • Благодійна організація «Благодійний фонд «До  України  з  любов’ю»
  • Благодійна організація «Благодійний фонд «Благодійний фонд «Право на захист»;
  • U-LEAD

Волонтери

  • Громадянин Швейцарії Андреас Сайц;
  • Група волонтерів Шалені і нескорені (с.Анисів)

Громадські організації, з якими співпрацює Іванівська територіальна громада:

  • ГО «Північна горлиця»,
  • ГО «Асоціація демократичного розвитку»,
  • ГО «Юстина», ГО «ІНАТОН»,
  • ГО «Юкрейн Суппорт Тім», 
  • ГО «Всеукраїнська організація «Жіночий консорціум України»,
  • ГО UK Friendsof Ukraine,

Бізнеси, з якими співпрацює Іванівська територіальна громада:

  • ТОВ «Тера Монада»
  • Підприємство Kramer-Werke GmdH, Німеччина;

 

 

 

7. Моніторинг та оцінка

Для забезпечення ефективності та стійкості Плану, необхідна система постійного моніторингу та оцінки. Цей розділ визначає ключові показники ефективності, методи збору даних та механізми оцінки, які дозволяють своєчасно виявляти недоліки, вносити корективи та забезпечувати максимальну відповідність Плану дій актуальним потребам громади

Наступні показники, методи та механізми оцінки дозволять забезпечити ефективний моніторинг та оцінку Плану дій, а також своєчасно вносити необхідні корективи.

Показники ефективності:

Показник

Опис

Поточний стан

Стан на 2030

Кількість проведених навчань та тренінгів з цивільного захисту для населення

Показує активність громади в підготовці до надзвичайних ситуацій

Тренінги не системні.

Тренінги лише для персоналу ОМС. Організовано громадою в 2024 році 0 тренінгів.

Охоплено до 40 % персоналу ОМС

Тренінги регулярні Організовано громадою не менше 10 тренінгів

100 % працівників ОМС охоплено тренінгами в рік.

20 % працездатного населення громади охоплено тренінгами за 5 років

Час реагування на надзвичайні ситуації

Вимірює швидкість та ефективність реагування на загрози

Не визначено

Не більше 30 хв

Кількість облаштованих укриттів та їх стан

Відображає готовність громади до захисту населення

4 найпростіші укриття облаштовані в ЗЗСО. Є проєкт на будівництво укриття в с. Іванівка

 

7 укриттів

Рівень поінформованості населення про безпекові заходи

Показує ефективність інформаційної роботи

Рівень інформування невідомий

80% жителів громади віком від 18+ років проінформовані про пункти надання інформації про НС та процедури повідомлення та реагування на НС

Кількість залучених ресурсів (фінансових, матеріальних, людських)

Відображає здатність громади мобілізувати необхідні ресурси

Безпековий бюджет не затверджено

Щорічно виділяється не менше 3% бюджету громади

Щорічно залучається не менше 100 000 євро зовнішнього фінансування

Кількість злочинів

Відображає криміногенну ситуацію в громаді

Статистичні дані відсутні

Кіькість злочинів знижено на 10 %

Кількість випадків булінгу

Відображає здатність громади захищати своїх дітей

Статистичні дані відсутні

Кіькість випадків знижено на 10 %

Кількість випадків ГЗН

Відображає здатність громади захищати своїх жінок

Статистичні дані відсутні

Кіькість випадків знижено на 10 %

Рівень задоволеності життям в громаді  внутрішньо переміщених осіб, що проживають в громаді

Відображає рівень соціальної підтримки

Статистичні дані відсутні

Не меньше ніж Задовільний

Рівень задоволеності життям в громаді людей з інвалідністю, що проживають в громаді

Відображає рівень соціальної підтримки

Статистичні дані відсутні

Не меньше ніж Задовільний

Рівень задоволеності життям в громаді  маломобільних груп, що проживають в громаді

Відображає рівень соціальної підтримки

Статистичні дані відсутні

Не меньше ніж Задовільний

Рівень задоволеності життям в громаді  осіб пенсійного віку, що проживають в громаді

Відображає рівень соціальної підтримки

Статистичні дані відсутні

Не меньше ніж Задовільний

Рівень задоволеності життям в громаді  жінок та дівчат, що проживають в громаді

Відображає рівень соціальної підтримки

Статистичні дані відсутні

Не меньше ніж Задовільний

Кількість крадіжок персональних даних або зламів критичної інфраструктури

Відображає рівень цифрової безпеки

Статистичні дані відсутні

Кіькість випадків знижено на 10 %

 

Методи збору даних, що буде використовувати громада:

  1. Опитування населення (дозволяє оцінити рівень поінформованості та задоволеності населення безпековими заходами).
  2. Аналіз статистичних даних (використання даних від правоохоронних органів, медичних установ, ДСНС тощо).
  3. Моніторинг ЗМІ та соціальних мереж (дозволяє виявити інформаційні загрози та оцінити громадську думку).
  4. Перевірка стану укриттів та інфраструктури (проведення візуального огляду та технічної експертизи).
  5. Звіти про проведені заходи (аналіз результатів навчань, тренінгів, ефективності реагування на НС).
  6. Кібер моніторинг (використання спеціалізованого програмного забезпечення).

Планується використовувати наступні механізми оцінки:

  1. Регулярні звіти: підготовка звітів про виконання Безпекового плану громади та досягнуті результати;
  2. Публічні обговорення: організація зустрічей з мешканцями громади для обговорення результатів виконання Безпекового плану та внесення пропозицій до нього;
  3. Експертна оцінка: залучення незалежних експертів для оцінки ефективності Безпекового плану громади.

У разі потреби до Безпекового плану можуть бути внесені зміни та коригування.

 

 

 

8. Комунікація та залучення громади

Ефективне реагування на безпекові виклики неможливе без активної участі та поінформованості мешканців громади. Цей розділ присвячений інструментам комунікації, які забезпечать своєчасне та достовірне інформування населення про потенційні загрози, заходи безпеки та шляхи реагування.

На поточний момент у громади є наступні інструменти комунікації між ОМС та жителями громади:

https://www.facebook.com/ivanivskagromada/

https://www.instagram.com/ivanivska_otg_/

  • Дошки оголошень у старостатах

 

Для ефективної комунікації з населенням буде запроваджено:

  1. Постійно діючу робочу групу з безпеки
  2. Систему оповіщення
  3. Інформаційний бюлетень
  4. Регулярні зустрічі з громадянами з питань безпеки
  5. Групи у захищених месенджерах для обміну безпековою інформацією
  6. Проведення громадських слухань
  7. Проведення онлайн та офлайн опитувань
  8. Стимулювання  волонтерських проєктів.
  9. Створення каналів зворотного зв'язку, щоб забезпечити можливість для громадян повідомляти про проблеми та пропонувати ідеї.
 

 

9. Важливі аспекти /Прикінцеві положення

1. Врахування потреб вразливих груп населення.

Врахування гендерно чутливих та інклюзивних потреб вразливих груп населення при розробці Безпекового плану громади є критично важливими для забезпечення рівноправного та ефективного реагування на безпекові виклики. Вразливі категорії населення, такі як: сільські жінки та дівчата, особи з інвалідністю, люди поважного віку, діти, внутрішньо переміщені особи, багатодітні родини та інші, часто стикаються з додатковими труднощами в умовах надзвичайних ситуацій та потребують ідентифікації та врахування цих труднощів.

Чому це важливо:

  • Рівний доступ до безпеки: Кожна людина має право на безпеку, незалежно від її фізичних чи соціальних особливостей. Ігнорування потреб вразливих груп може призвести до їхньої ізоляції та збільшення ризику постраждати.
  • Ефективність реагування: Врахування потреб вразливих груп дозволяє розробити більш ефективні стратегії реагування, які враховують різноманітні потреби населення. Це дозволяє оптимізувати використання ресурсів та забезпечити адресну допомогу тим, хто її найбільше потребує.
  • Соціальна згуртованість: Забезпечення безпеки для всіх членів громади сприяє зміцненню соціальної згуртованості та взаємодопомоги. Це особливо важливо в умовах кризових ситуацій, коли підтримка та солідарність є ключовими факторами виживання.

 

Іванівська сільська територіальна громада буде враховувати потреби вразливих груп:

  1. Ідентифікація та облік:
  • Проведення детального обліку вразливих груп населення, визначення їхніх потреб та особливостей.
  • Створення бази даних, яка дозволить оперативно реагувати на їхні потреби в умовах надзвичайних ситуацій.
  1. Інклюзивне планування:
  • Залучення представників вразливих груп до процесу розробки та реалізації Безпекового плану громади.
  • Врахування їхніх потреб при облаштуванні укриттів, організації евакуації, наданні медичної та соціальної допомоги.
  1. Доступна комунікація:
  • Використання різноманітних каналів комунікації, включаючи доступні формати для людей з інвалідністю (жестова мова, шрифти Брайля).
  • Забезпечення своєчасного та достовірного інформування про загрози та заходи безпеки.
  1. Адресна допомога:
  • Організація надання адресної допомоги вразливим групам, включаючи доставку продуктів харчування, медикаментів, засобів гігієни.
  • Забезпечення доступу до психологічної підтримки та соціальних послуг.
  1. Навчання та підготовка:
  • Проведення навчань для персоналу, відповідального за реагування на надзвичайні ситуації, з питань роботи з вразливими групами.
  • Підвищення рівня обізнаності населення про потреби вразливих груп та способи надання їм допомоги.

Врахування потреб вразливих груп населення є невід'ємною частиною ефективного планування та реагування на безпекові виклики. Іванівська сільська територіальна громада прагне забезпечити безпеку для всіх своїх мешканців, незалежно від їхніх особливостей та потреб.

 

2. Врахування потреб дівчат та жінок громади.

Врахування потреб дівчат та жінок при складанні Безпекового плану громади є надзвичайно важливим з кількох причин:

  • Гендерні відмінності в потребах: Жінки та дівчата можуть мати специфічні потреби, які відрізняються від потреб чоловіків і хлопців, особливо в умовах кризових ситуацій. Це може включати потреби в репродуктивному здоров'ї, захисті від гендерно зумовленого насильства, а також у забезпеченні безпеки в місцях тимчасового проживання.
  • Гендерно зумовлене насильство: В умовах конфлікту або надзвичайних ситуацій ризик гендерно зумовленого насильства, включаючи сексуальне насильство, домашнє насильство та торгівлю людьми, значно зростає. Планування має включати заходи для запобігання такому насильству та надання допомоги постраждалим.
  • Рівноправна участь: Забезпечення участі жінок у процесах прийняття рішень є ключовим для ефективного реагування на кризові ситуації. Жінки мають цінний практичний досвід та знання, які можуть допомогти розробити більш ефективні стратегії.

 

Як Іванівська сільська територіальна громада буде враховувати потреби дівчат та жінок:

  1. Гендерний аналіз:
  • Проведення гендерного аналізу для виявлення специфічних потреб дівчат та жінок у громаді.
  • Збір даних про випадки гендерно зумовленого насильства та інші проблеми, з якими стикаються жінки.
  1. Залучення жінок до планування:
  • Залучення представниць жіночих організацій та активісток до процесу розробки та реалізації Безпекового плану громади.
  • Долучати до консультативних органів та робочих груп жінок, щоб забезпечити врахування їх інтересів та потреб.
  1. Забезпечення безпечних просторів:
  • Облаштування безпечних просторів для жінок та дівчат у місцях тимчасового проживання та укриттях.
  • Забезпечення конфіденційності та безпеки для постраждалих від насильства.
  1. Надання спеціалізованих послуг:
  • Забезпечення доступу до медичних послуг, включаючи послуги з репродуктивного здоров'я.
  • Надання психологічної та юридичної допомоги постраждалим від гендерно зумовленого насильства.
  1. Інформаційні кампанії:
  • Проведення інформаційних кампаній для підвищення обізнаності про гендерно зумовлене насильство та способи його запобігання.
  • Поширення інформації про доступні послуги та підтримку.
  1. Навчання персоналу:
  • Проведення навчань для персоналу, який працює з населенням з питань гендерної рівності та запобігання гендерно зумовленому насильству.

Врахування потреб дівчат та жінок є важливим кроком до створення безпечної та справедливої громади для всіх.

 

3. Залучення широкого кола зацікавлених сторін:

Залучення широкого кола зацікавлених сторін при складанні, корегуванні та реалізації Безпекового плану громади є необхідним для забезпечення його ефективності, стійкості та відповідності реальним потребам громади.

 

Чому це важливо:

  • Різноманітність поглядів: Залучення різних зацікавлених сторін дозволяє врахувати різноманітні погляди, досвід та потреби. Це допомагає розробити більш комплексний та ефективний план, який враховує інтереси всіх членів громади.
  • Підвищення рівня довіри: Залучення громади до процесу планування підвищує рівень довіри до плану та його виконавців. Це сприяє активній участі громади в реалізації плану та забезпечує його успішне впровадження.
  • Мобілізація ресурсів: Залучення зацікавлених сторін дозволяє мобілізувати додаткові ресурси, включаючи фінансові, матеріальні та людські. Це сприяє більш ефективному використанню наявних ресурсів та забезпечує стабільне фінансування плану.
  • Відповідальність та підзвітність: Залучення громади до процесу планування підвищує рівень відповідальності та підзвітності за результати. Це сприяє прозорості та відкритості процесу прийняття рішень.

 

Як Іванівська сільська територіальна громада буде залучати широке коло зацікавлених сторін:

  1. Створення робочих груп: Створення робочих груп, до складу яких увійдуть представники місцевої влади, громадських організацій, бізнесу, освіти, медицини та інших зацікавлених сторін.
  2. Публічні обговорення: Організація регулярних публічних обговорень для обговорення проєкту Безпекового плану громади та збору пропозицій від мешканців громади.
  3. Онлайн-платформи: Використання онлайн-платформ для публікації Безпекового плану громади, збору коментарів та проведення онлайн-опитувань.
  4. Інформаційні кампанії: Проведення інформаційних кампаній для поширення інформації та залучення мешканців до участі.
  5. Партнерство з громадськими організаціями: Активна співпраця з громадськими організаціями для залучення їхніх членів до процесу планування та реалізації Безпекового плану громади.
  6. Залучення експертів: Залучення експертів з різних галузей для надання консультацій та допомоги у розробці Безпекового плану громади.
  7. Залучення широкого кола зацікавлених сторін є запорукою успішного планування та реалізації заходів, спрямованих на підвищення рівня безпеки Іванівської сільської територіальної громади.

 

4. Гнучкість та адаптивність

Гнучкість та адаптивність є ключовими принципами при складанні та втіленні Безпекового плану громади, особливо в умовах швидкозмінних та непередбачених обставин, з якими стикається Іванівська сільська територіальна громада.

 

Чому це важливо:

  • Динамічність загроз: Безпекові виклики можуть швидко змінюватися, виникати нові загрози, а існуючі можуть еволюціонувати. Безпековий план громади повинен бути готовий до таких змін та передбачати можливість швидкого реагування.
  • Непередбачуваність ситуацій: Надзвичайні ситуації можуть виникати несподівано та мати непередбачувані наслідки. Безпековий план громади повинен передбачати різні сценарії розвитку подій та бути готовим до адаптації відповідно до будь-якої ситуації.
  • Необхідність постійного вдосконалення: Ефективність Безпекового плану громади потребує постійного моніторингу та оцінки. На основі отриманих даних необхідно вносити корективи та вдосконалювати план, щоб забезпечити його актуальність та ефективність.

 

Як Іванівська сільська територіальна громада буде втілювати гнучкість та адаптивність:

  1. Регулярний моніторинг та оцінка: Впровадження системи регулярного моніторингу та оцінки ефективності Безпекового плану громади, збір та аналіз даних про безпекову ситуацію, ресурси, результати реалізації заходів.
  2. Гнучке планування: Розробка Безпекового плану громади з урахуванням різних сценаріїв розвитку подій та передбачення можливості швидкого реагування на нові загрози та зміни в ситуації.
  3. Адаптивність ресурсів: Забезпечення гнучкого розподілу та використання ресурсів відповідно до змін у ситуації та  створення резервів ресурсів для реагування на непередбачувані ситуації.
  4. Залучення громади: Активне залучення мешканців громади до процесу моніторингу, оцінки та коригування Безпекового плану громади та врахування їхніх пропозицій та потреб при внесенні змін до плану.
  5. Постійне навчання та підготовка: Організація регулярних навчань та тренінгів для персоналу та мешканців громади з питань реагування на надзвичайні ситуації та підвищення рівня готовності до дій в умовах швидкозмінних обставин.
  6. Використання сучасних технологій: Використання сучасних технологій для швидкого збору та аналізу даних, а також для оперативного інформування населення -  гнучкість та адаптивність дозволять Іванівській громаді ефективно реагувати на будь-які безпекові виклики та забезпечити захист своїх мешканців.
 

 

10. Загальна концепція та механізм виконання Плану

Цей Безпековий план громади є стратегічним документом, що визначає ключові напрямки діяльності громади у сфері безпеки на найближчі роки. Він розроблений з урахуванням сучасних безпекових викликів, потреб громади та принципів сталого розвитку, маючи на меті забезпечити комплексний та ефективний підхід до захисту життя, здоров'я та майна мешканців.

 

Реалізація Безпекового плану громади здійснюватиметься шляхом тісної співпраці між місцевою владою, громадськими організаціями, бізнесом та мешканцями громади. Контроль за виконанням Безпекового плану громади забезпечуватиметься через регулярний моніторинг та оцінку ефективності передбачених заходів, що дозволить своєчасно виявляти недоліки та вносити необхідні корективи. Безпековий план громади є гнучким інструментом, який може бути переглянутий та доповнений з урахуванням змін у безпековій ситуації та поточних потреб громади, щоб забезпечити його актуальність та ефективність.

 

Цей Безпековий план громади набирає чинності з моменту його затвердження розпорядженням Виконавчого комітету Іванівської сільської ради. Відповідальність за його виконання покладається на виконавчий комітет Іванівської сільської ради, який координуватиме роботу всіх залучених сторін та забезпечуватиме прозорість та підзвітність процесу.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь