Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Іванівської сільської ради «Про затвердження Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Іванівської сільської ра
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Іванівської сільської ради
«Про затвердження Положення
про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області»
Аналіз підготовлено відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 (зі змінами).
Назва регуляторного акта: |
проект рішення Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області «Про затвердження Положення про порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів Іванівської сільської ради Чернігівського району Чернігівської області»
|
|
|
Регуляторний орган: |
Іванівська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області |
|
|
Розробники документа: |
Юридичний відділ, відділ земельних відносин, архітектури, комунальної власності та послуг Іванівської сільської ради |
|
|
Відповідальна особа: |
Провідний спеціаліст відділу земельних відносин, архітектури, комунальної власності та послуг Литвин А.О. |
|
|
Контактний телефон: |
(0462) 696-342 |
|
|
1. Визначення проблеми.
На сьогоднішній день право органів місцевого самоврядування залучати кошти замовників (інвесторів) будівництва об’єктів для пайової участі у створенні і розвитку інфраструктури населених пунктів встановлено рядом нормативно-правових актів, прийнятих на державному рівні.
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон) були внесені зміни щодо регулювання питань залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів.
Суть проблеми полягає в необхідності прийняття положення, яке б передбачало узагальнюючий порядок та умови залучення, розрахунку розміру і величини пайової участі (внеску), контролю за її сплатою та використання коштів пайової участі замовників (інвесторів) у створенні і розвитку інфраструктури населених пунктів Іванівської сільської ради.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Так |
– |
Держава (територіальна громада) |
Так |
– |
Суб’єктами господарювання |
Так |
– |
у тому числі суб’єктами малого підприємництва |
Так |
– |
Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки частиною першою статті 40 Закону визначено, що порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.
2. Цілі регулювання.
Метою цього регуляторного акта є:
- реалізація повноважень органів місцевого самоврядування;
- удосконалення відносин між органами місцевого самоврядування та замовниками (інвесторами) будівництва об’єктів на території населених пунктів сільської ради (суб’єктами господарювання та громадянами);
- встановлення прозорого і чітко врегульованого порядку та умов залучення, розрахунку розміру і величини пайової участі (внеску) замовників (інвесторів) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади, а також здійснення контролю за її сплатою;
- визначення чіткого переліку об’єктів у разі будівництва яких замовники (інвестори) не залучаються до пайової участі (внеску) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади;
- встановлення порядку та умов укладення договору про пайову участь (внесок) замовників (інвесторів) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів;
- визначення умов зменшення розміру пайової участі (внеску) замовників (інвесторів) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади;
- забезпечення збільшення надходжень коштів до сільського бюджету для фінансування розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1. |
Залишення існуючого Положення без внесення змін та доповнень не забезпечує досягнення цілей правового регулювання у зв’язку з невідповідністю у повному обсязі існуючого Положення вимогам чинного законодавства України; іншої альтернативи чинним законодавством України для участі замовників (інвесторів) будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста не передбачено. |
Альтернатива 2.
|
Не прийняття регуляторного акта (відмова від регулювання) не забезпечує досягнення цілей правового регулювання у зв’язку з відсутністю Положення. |
Альтернатива 3. |
Прийняття проекту акта в новій редакції забезпечує досягнення цілей правового регулювання щодо врегулювання порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів громади згідно вимог чинного законодавства України; повністю відповідає потребам у вирішенні проблеми.
|
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави (територіальної громади)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 2. |
Відсутні |
Відсутні |
Альтернатива 3. |
Дотримання вимог чинного законодавства України; залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів (суб’єктів господарювання та громадян) для реалізації заходів, спрямованих на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади; збільшення надходжень коштів до цільового фонду розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів громади; залучення інвестицій в економіку громади та поліпшення його соціально-економічного становища. |
Відсутні, оскільки реалізація акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. |
Відсутні |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням |
Альтернатива 2.
|
Відсутні |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням |
Альтернатива 3. |
Удосконалення взаємовідносин з органами місцевого самоврядування щодо залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів на території сільської ради у створенні і розвитку інфраструктури населених пунктів; залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів (суб’єктів господарювання та громадян) для реалізації заходів, спрямованих на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів; покращення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Показник |
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Х |
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Об’єктивно визначити неможливо |
Х |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1. |
Відсутні |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням |
Альтернатива 2.
|
Відсутні |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням окремого рішення |
Альтернатива 3. |
Удосконалення взаємовідносин з органами місцевого самоврядування щодо залучення коштів замовників (інвесторів) будівництва об’єктів на території сільської ради у створенні і розвитку інфраструктури населених пунктів; створення сприятливих умов для здійснення містобудівної діяльності; розвиток підприємницької діяльності. |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта |
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1. |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням. |
Альтернатива 2.
|
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених існуючим Положенням. |
Альтернатива 3. |
Сплата пайового внеску в разі здійснення будівництва об’єктів у випадках, передбачених проектом акта, у розмірі, який не перевищує 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва нежитлових будівель та споруд і 4 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва житлових будинків. |
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей.
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
Альтернатива 1. |
1 |
У разі не прийняття Положення проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставлених цілей |
Альтернатива 2.
|
1 |
Залишення ситуації без змін. Дана альтернатива є неприйнятною.
|
Альтернатива 3. |
4 |
У разі прийняття проекту акта, задекларовані ним цілі можуть бути досягнуті повною мірою стосовно приведення порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів у відповідність до вимог чинного законодавства України; встановлення прозорого і чітко врегульованого порядку та умов залучення, розрахунку розміру і величини пайової участі (внеску) замовників (інвесторів) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, а також здійснення контролю за її сплатою; забезпечення збільшення надходжень коштів до сільського бюджету для фінансування розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1. |
Відсутні |
Відсутні |
|